מלחמת 'חרבות ברזל' שינתה ברגע אחד את המציאות במדינה. גם ענף הנדל"ן נרתם לסייע ביוזמות שונות. במקביל, נפתחו גם מוקדי סיוע שונים לציבור הרחב וגם לבעלי המקצוע. להלן שורה של מעשים מחממי לב גם בתקופה כה קשה.
סיוע בדירות וריהוט למפונים וציוד לחיילים - החברות אזורים ואזורים ליבינג פועלות בימים אלה לתמיכה במפוני הדרום וחיילי צה"ל. אזורים ליווינג וצוותה תרמו דירות פנויות ברקפות בראשל"צ ובכפר שלם, למשפחות מפונות מהעוטף וציידו אותן במהלך מהיר של עובדי החברה במהלך השבוע שעבר. החברה תרמה ריהוט וציוד למשפחות של מפונים שמתאכלסות בדירות במרכז. במקביל, הועברה תרומה כספית עבור רכישת מוצרי טואלטיקה, מצעים, מגבות ומזון לתושבים שפונו מיישובי עוטף עזה ומאוכלסים באילת בדירות ובבתי מלון וגם תרומה כספית עבור רכישת קסדות ואפודים לחיילי צה"ל. עוד נמסר מהחברה כי היא מעודדת פעילות התנדבות בקהילה ומאפשרת לכל עובדיה להתנדב במסגרות שונות על חשבון שעות העבודה. ביו היתר עסקו עובדי החברה בימים האחרונים גם בשינוע חבילות של מוצרים נדרשים לחיילי צה"ל שנארזו במשרדי החברה. בנוסף החברה מסייעת בימים אלה לזק"א להריץ קמפיין תרומות.
כלי צמ"ה, מפעלי בטון ודירות למפונים - קבוצת שיכון ובינוי תורמת במספר אופנים למאמץ המלחמתי. תמיר כהן, מנכ"ל הקבוצה מסר: "יש לא מעט עובדים בקבוצה שגויסו והנחתי את המנהלים שאין בקשה שאומרים לה לא. זו המדיניות. תרמנו לכמה מקומות. מעבר לזה סולל בונה העמידה את כל היכולות הפיזיות שלה בכל הקשור לכלי צמ"ה (ציוד מכאני הנדסי) לצרכי המדינה וגם מפעלי בטון ואספלט לטובת המאמץ. פנינו גם למשרד הביטחון ואמרנו שאנחנו לרשותם בכל מה שצריך. הקבוצה כולה למען המאמץ". עוד סיפר כהן כי שיכון ובינוי נדל"ן מחברת כל דירה פנויה של החברה למשפחות המפונים, וכעת נעשה ניסיון גם להקל על הסטודנטים בכל הקשור למעונות הסטודנטים שהקבוצה מנהלת.
מערך סיוע לקבלנים ומטה סיוע למפונים - על רקע עצירת הבניה בחלק גדול מיישובי ישראל וכשלים נוספים שפוגעים כעת בענף הבניה והתשתיות, הקימה התאחדות הקבלנים בוני הארץ מערך ליווי ותמיכה לקבלנים ויזמים. חברות בענף הבניה והתשתיות מוזמנות לפנות לסיוע ההתאחדות בכתובת האינטרנט: https://lp.vp4.me/oa8x. בנוסף – בעקבות פינוי משפחות רבות מהצפון והדרום, "התאחדות הקבלנים בוני הארץ" ו"הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה" הקימו מטה סיוע למפונים מבתיהם, וקוראות לקבלני ישראל לשמש משפחות מארחות ו/או לאפשר למשפחות מפונות לשהות בדירות שבנייתן הסתיימה ואינן מאוכלסות עדיין (שלהן ניתן היתר אכלוס). להשתתפות במאמץ יש להירשם כאן: https://did.li/gGlIw
התנדבות מהנדסי בטיחות לסיוע למהנדסי ערים - כתוצאה מהמלחמה, נפגעים לא מעט בנייני מגורים מה שגורם למחסור במקומות לינה. הרשויות עושות את המקסימום כדי לאפשר לדיירים לחזור לביתם, אך הן נמצאות בלחץ רב. יו"ר האיגוד הישראלי למהנדסי בטיחות בלשכת המהנדסים בישראל, יורם אלעזרי, פנה בקול קורא לחברי האיגוד להתנדב ולעזור למהנדסי הערים. המטרה היא להקל על העומס בשעת חרום זו ולהאיץ את טיפולם של הגורמים המקצועיים על מנת לאפשר לדיירים לחזור בבטחה מהר ככל האפשר לבתי מגוריהם. כתוצאה מהקריאה, התנדבו עד כה כ-30 ממונים ומהנדסי בטיחות. האיגוד קורא לנוספים להתנדב ומוסיף כי הצורך קיים בכל רחבי הארץ. ההתנדבות כוללת ביצוע ביקורות בטיחות בבניינים שנפגעו, סיוע במתן חוות דעת מקצועיות, ועזרה בהערכת הנזקים והצורך בשיקום. מי שמעוניין/ת לקחת חלק יכול להירשם כאן.
פינוי תושבים לדירות החברה וגיוס תרומות - אפריקה ישראל מגורים פועלת במרחב העוטף בסיוע בפינוי תושבים וילדים למרחבים בטוחים ולדירות ברשות החברה, שינוע מוצריי מזון לתושבים ולכיתות הכוננות והחיילים במרחב, בגיוס תרומות של ציוד וכסף לתושבים וחיילים. מהחברה נמסר: "בימים קשים אלה לבנו עם תושבי הדרום, צה"ל וכוחות הביטחון. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות הנופלים, מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים ומייחלים לחזרה בשלום של החטופים והנעדרים. כוחנו באחדותינו".
גני ילדים מתארחים במגדל משרדים - החברות ויתניה, אמות ובית דרור, נרתמו להפעלת גני ילדים ברמת החייל. פרויקט המשרדים בית זיויאל שבבעלות החברות ברמת החייל, התגייס לסייע לגן ילדים באזור, אשר אין בו ממ"ד. לצורך הפעלת הגן על פי דרישות של פיקוד העורף ובהתאם למצב הבטחוני איפשרו החברות לבעלי הגן להשתמש בשטח של כ-400 מ"ר בפרויקט, הכולל גם מרחב מוגן. השטח המדובר נתרם על ידי החברות. לאחר שהחל לפעול הגיעה לחברות פניה נוספת של גן ילדים פרטי נוסף בהדר יוסף הסמוכה גם הוא מצא את עצמו בתחילת המלחמה ללא מרחב מוגן. החברות תרמו שטח נוסף של כ 400 מ"ר בבניין עם מרחב מוגן גם עבור הגן השני. ירון שמיע, מנכ"ל ובעלים של חברת SGS ומבעלי ויתניה: "שמחים שיכולנו לסייע במציאת פיתרון עבור ילדי הגן והוריהם המודאגים. אני קורא לבעלי נכסים אחרים שיכולים לסייע בהקצאת שטחים דומים נוספים. חובה עלינו כחברות עסקיות וציבוריות לתת יד ולהתגייס לטובת האוכלוסיה כולה, כל אחד לפי יכולתו ואפשרויותיו".
הקלה לשוכרים במתחמי G - חברת G City המפעילה את מתחמי G ברחבי ישראל, באה לקראת השוכרים על רקע מלחמת חרבות ברזל, ומעניקה הטבות בתשלומים השוטפים. החברה הודיעה לשוכריה כי שכר הדירה בגין חודש אוקטובר ייגבה על-בסיס הפדיון של העסקים, וכי, בשלב זה, לא יבוצע חיוב בגין חודש נובמבר. עוד נמסר מהחברה כי דמי הניהול בגין החודשים אוקטובר-נובמבר ישולמו כרגיל, והחלטה באשר לאופן חיוב שכר הדירה בגין חודש נובמבר תתקבל על בסיס המדיניות שתתגבש בהמשך. עוד נמסר כי ההטבה לא חלה על רשתות שיווק מזון, חנויות פארם, משרדים, בנקים, קופ"ח, מרפאות ואנטנות. קרן כליפה, מנכ"לית חטיבת G City ישראל, ציינה כי "מדינת ישראל מצויה במלחמה שנכפתה עליה. אנו ערים למצב המורכב ועוקבים בדריכות אחר המתרחש ברמה המדינית וברמה העסקית, ונמצאים בקשר יומיומי עם שוכרינו. אנו מחזקים את בחירת מרבית השוכרים במתחמי G City לפתוח את החנויות, זוהי שעתו של העורף להילחם על החזרה לשגרה".
מוותרים על דמי שכירות ודמי ניהול - קבוצת MEEX נדל"ן (הזרוע הנדל"נית של חצי חינם) שבבעלותה מאות אלפי מ"ר של נכסי נדל"ן ומתחמי קניות ברחבי הארץ הודיעה כי בעלי העסקים שנאלצו לסגור את החנויות בשל המצב לא יחוייבו בשכר דירה ודמי ניהול בעבור חודש אוקטובר. ליהי סונק, מנכ"לית MEEX נדל"ן: "בתוך המציאות הקשה שאנחנו נמצאים בה והשכול הנורא שאותו לא צפינו, את המעט שנוכל לעשות כדי להקל, לתרום ולסייע הן לעם ישראל והן לשותפי הדרך שלנו שנים רבות אחורה ושנים רבות קדימה - נעשה. ההתגייסות הציבורית ראויה להערצה בעיני ואני גאה להיות חלק ממנה".
6 צפייה בגלריה
אנשי חברת אזורים מסייעים בדירות וציוד במהלך מלחמת חרבות ברזל
אנשי חברת אזורים מסייעים בדירות וציוד במהלך מלחמת חרבות ברזל
אנשי חברת אזורים מסייעים בדירות וציוד במהלך מלחמת חרבות ברזל
(צילום: יחצ)
ציוד וסיוע ליחידות לוחמות – גם בחברת ב.ס.ר הצטרפו לסייע למאמץ. נחשון קיויתי בעלי החברה מספר: "אנחנו כבר 15 שנה מאמצים את יחידת אגוז, מאז מלחמת לבנון השנייה. מאז אנחנו עם היחידה כל השנים. הקשר הוא הדוק. בלי קשר החל משבוע שעבר נרתמנו לסייע בכל מה שצריך לשורה של יחידות. אנחנו וגם יחד עם חברות נוספות. סיוע במאות אלפי שקלים וגם פתחנו חמ"ל ועושים הכל באהבה וברצון".
אפודים, קסדות ותרומות - עם פרוץ מלחמת חרבות הברזל זיהו במרכז הנדל"ן את הצורך המיידי של כוחות המילואים של צה"ל שגויסו במהירות למלחמה בציוד מציל חיים. בהובלת המנכ"ל דן קצ'נובסקי, החלה החברה בגיוס תרומות מענף הנדל"ן לצורך רכישת ואספקת אפודים קרמיים וקסדות טקטיות לחיילי המילואים, במסגרתן נתרמו בסך הכל חצי מיליון שקלים, אשר 70,000 מהם תרמה החברה עצמה. לאחר הרכישה העבירה החברה באמצעות מתנדבים את הציוד ליחידות הרלוונטיות. כמו כן הצליחה החברה גם לגייס תרומות של עשרות אלפי שקלים לאותו הנושא ממשקיעים מחו"ל.
דחיה של תשלום על דירה - קבוצת רייסדור התגייסה אף היא למען תושבי הדרום וחיילי צה״ל בסדיר ובמילואים. הקבוצה הודיעה כי לקוחותיה אשר מתגוררים בעוטף עזה או נמצאים כעת בשירות סדיר ובמילואים יזכו לדחייה מלאה מתשלומי רכישת הדירה עד אשר ישובו הלקוחות אל בתיהם. יקי רייסנר מנכ״ל ובעלים קבוצת רייסדור: ״ברגעים קשים כמו אלה כולנו נרתמים, לכן נעשה כל שביכולתנו בשביל להקל עליכם ולאפשר לחם להתמקד בביטחון המדינה. רייסדור מחזקת ותומכת בחיילי צה״ל, במשפחות החטופים ושולחת תנחומים עמוקים לכל אלה אשר איבדו את יקיריהם״.
תרומות לחיילים, אזרחים וגם הסברה בינ"ל – גם חברת דמרי שמקום מושבה בנתיבות נרתמה לטובת חיילי צה"ל והאוכלוסייה האזרחית בשעת המלחמה. החברה פעילה כבר מיום שבת בשורה של מהלכים יוזמות ותרומות כספיות של מאות אלפי שקלים, לצד סיוע בהתנדבות ואספקת אוכל. בין היתר סיפקה החברה בגדים למפונים כבר בשבת אחרי הצהריים, מכשירי החייאה וציוד רפואי, אלף סוללות ניידות לחיילים בעוטף עזה, רחפנים מיוחדים ליחידות מיוחדות, מקום לינה וארוחות, צעצועים, סיגריות, ציוד טקטי ליחידה מובחרת ועוד. מהחברה נמסר כי ההחלטה היא להעניק סיוע בכל מה שאפשר בכל המישורים ברמה היומית. במקביל פעלה גם החברה לקידום ההסברה של ישראל באמצעות קידום סרטונים בקהלים רבים באירופה וארצות הברית .
חלוקת ערכות חירום למקלט - קבוצת בית ירושלמי מחלקת, ללא תמורה, לבניינים מרובי דירות (מ-20 יח"ד ומעלה) ערכת שימוש לדיירים לסיוע בעת שהייה במקלטים. ערכת החירום, המחולקת לכ-500 מקלטים ברחבי ירושלים, כוללת ציוד עזרה ראשונה, תאורת חירום ומכשיר רדיו, לטובת כלל דיירי הבניין. הערכה מיועדת לבניינים שאין בהם ממ"דים או אמצעי מיגון אחרים אלא רק מקלט פרטי משותף. בנוסף פועלת בית ירושלמי ביצים אלה להכשרה, ניקיון והשמשה של המקלטים בכל בנייני הקבוצה.
שיכון מפונים בדירות חדשות וסיוע בציוד לחיילים - חברת פרץ בוני הנגב מכשירה בימים אלה כ-20 דירות בפרויקטים שלה במודיעין ובבאר שבע, לטובת שיכון המפונים. החברה הקצתה גם שטח בקניון פרץ סנטר במגדל העמק והקימה מרכז תרומות עבור מפוני עוטף עזה והדרום, מפוני קו העימות הצפוני וכן עבור חיילי צה"ל, שבו נאספות תרומות כמו מוצרי מזון וביגוד, ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים. החברה אורזת את התרומות ומשנעת אותן ליעדים בהתאם לצורך. בנוסף, החברה רכשה עשרות אפודים קרמיים לחיילי יחידות מובחרות וכן ציוד אחר לחיילים כמו מוצרי טואלטיקה וביגוד.
שיפוץ והשמשת מקלטים בבניינים ישנים - קן התור התחדשות עירונית, זרוע ההתחדשות העירונית של קן התור הנדסה ובניין פועלת להכשרת והסדרת מקלטים בבניינים, כך שיהיו ערוכים לשעת חירום. כבר בשבוע הראשון לפרוץ המלחמה החלו אנשי החברה בפעילות והם דואגים לטפל במפגעי בטיחות בפרויקטים של החברה ברחבי הארץ. עד כה הושמשו כמאה מקלטים, בעשרות פרויקטים בהם פעילה החברה. מהחברה נמסר: "עם תחילת הלחימה פנו אנשי החברה לדיירים ונציגויות בשורה של פרויקטים אותם מקדמת החברה ברחבי הארץ כדי לתאם ביקור של מהנדסי הבטיחות בכל המקלטים במתחמים השונים וכדי לשמוע על בעיות מפיהם של הדיירים. אנשי החברה טיפלו בבעיות שונות, כגון סידור והשמשת דלתות מקלטים, ביצוע עבודות חשמל, תאורה ושקעים פתוחים, סידור נזילות, בעיות ביוב ועוד. בנוסף, פעלו אנשי החברה גם לניקיון המקלטים, שבבניינים רבים היו מוזנחים וסגורים".
סיוע לתושבים מבוגרים במתחמי התחדשות עירונית - חברת CityWize המתמחה בליווי ובייעוץ חברתי בפרויקטי התחדשות עירונית, פתחה בפרויקט חידוש והשמשת מקלטים במתחמי התחדשות עירונית, וגיוס מתנדבים לסייע לתושבים המבוגרים. בנוסף, Citywize יזמה את פרויקט 'אמץ שכן' במסגרתו איתרה קשישים ומשפחות קשות יום הזקוקים לסיוע, וחיברה להם מתנדבים לצורך הכנת אוכל, רכישת תרופות, אספקת צעצועים ותעסוקה לילדים הנשארים בבית, איסוף תרומות ועוד. החברה גם פועלת לחיזוק שיתוף הפעולה עם העירייה עבור צרכי התושבים בעת הזו.
השמשת מקלטים - חברת RMA, מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, החלה במבצע להשמשת מקלטים פרטיים במתחמי פינוי-בינוי אותם היא מובילה בפתח-תקוה, בת ים, חולון, קריית ים ויישובים נוספים. החברה משמישה את המקלטים על-חשבונה ובתאום עם בעלי הדירות. מנכ"ל החברה, קובי ארדיטי, מסביר: "הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי הן ללא ממ"דים, כך שהדיירים בשעת מטחי רקטות תלויים במקלטים הקיימים בבניין המשותף או במקלטים הציבוריים. ככל שהנגישות למקלטים הציבוריים מקשה על הדיירים ובעיקר על האוכלוסייה המבוגרת, הבנו כי עלינו להקל ככל הניתן על המצוקה הקיימת ופנינו לדיירים כדי להשמיש עבורם ללא תמורה את המקלטים בבניינים. מצאנו כי רובם לא במצב תקין, מוזנחים מאוד, חלקם אף מסוכנים לשהייה וחלקם שימשו בכלל כמחסני אחסון, כך שאנו פועלים להפוך אותם למרחבים מסודרים, נעימים וראויים לשהייה, למול עצימות הצורך במרחבי מיגון".
קרן סיוע לעמותות ואריזת חבילות - עם פרוץ הלחימה הקימה קבוצת אלמוג קרן סיוע במסגרתה התבצעה תרומה לאגודה למען החייל, תרומה ל"גדולים במדים" עבור ציוד לחיילים בחזית, תרומה ליחידות יהלם ומגלן , רכישת ארוחות למשפחות הפצועים והצוות הרפואי בביה"ח שיבא, תרומה לזק"א ותרומה לעמותת הקו המאחד. בנוסף, עובדי החברה ומנהליה ארזו למעלה מ- 100 חבילות שהועברו לחיילים בשטח, בגבול הדרום והצפון. מקבוצת אלמוג נמסר כי: "החברה בוחנת על בסיס יומי כיצד תוכל להמשיך לעזור ולתמוך בחזית ובעורף בתקופה זו".
6 צפייה בגלריה
עובדי קבוצת אלמוג אורזים חבילות לחיילי צה"ל. מלחמת חרבות ברזל.
עובדי קבוצת אלמוג אורזים חבילות לחיילי צה"ל. מלחמת חרבות ברזל.
עובדי קבוצת אלמוג אורזים חבילות לחיילי צה"ל. מלחמת חרבות ברזל.
(צילום: קבוצת אלמוג)
ליווי מקצועי פרו בונו להקמת ממ"דים לצמודי קרקע בהליך מהיר - לאור הכוונה המסתמנת של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר תהליכים מהירים להקמת ממ"דים, בהתאחדות האדריכלים רותמים בהתנדבות את הידע המקצועי ויכולות התכנון של חברי ההתאחדות וזאת כדי לסייע למי שזקוק לעזרא בתהליך הקמת ממ"דים חדשים עבור בתים פרטיים שאינם ממוגנים. בהתאחדות קוראים לאדריכלים ליצור קשר ולהתנדב למשימה. "התאחדות האדריכלים יוצאת ביוזמה של גיוס אנשי תכנון מעולים, אשר יוכלו ללוות חינם אין כסף בעלי בתים צמודי קרקע המעוניינים להקים באופן מידי ממ"ד בשטחם. הליווי המקצועי יעזור לבעלי הבתים למקם את הממ"ד בצורה הטובה ביותר על פי תנאי השטח, יבטיח שהמבנה עומד בתקני איכות מחמירים ויאפשר בקרה על עלויות הבנייה, כדי שאיש, חלילה, לא ינצל את מצוקתם ויגבה מהם מחירים מופקעים", כך נמסר.
שטחי משרדים לשימוש מפונים וגם משרדי ממשלה ומתנדבים - קבוצת חכם העוסקת ביזמות למגורים ונדל"ן מניב, תורמת שטחים בהיקף כ-3,000 מ"ר עבור צרכים מסוגים שונים הקשורים למלחמת חרבות ברזל. החברה הקצתה קומות שלמות ושטחים נרחבים ב"בית שבח", מגדל משרדים ברחוב יד חרוצים 14 בת"א, וכן בבניין ברחוב הרכב 1 בת"א, לטובת גופים ממשלתיים, תוך אפשרות גם לעשות התאמות ולהסב אותם למגורים עבור המפונים תושבי הדרום ועוטף עזה, בכפוף לאישור הנדרשים. מהחברה נמסר כי: "מייד עם קבלת האישורים המתאימים קבוצת חכם תעמיד תשתית למגורים בשטחים אלה כבר בתוך כשבועיים". לפרטים ניתן לפנות לשרון: 0526514141.
שטח משרדים למתנדבים ובריכה למפונים - מתחם מול החוף בחדרה מסייע לתושבי הדרום ולארגוני ההתנדבות והסיוע. חברת אמירי זכרון יעקב שבבעלותה נמצא המתחם, תרמה קומה שלמה בשטח 1,300 מ"ר במגדלי המשרדים יוניטוורס שבמתחם, לטובת חמ"ל סיוע , עבודה ומגורים למתנדבים לפעילויות שונות. במקביל, בריכת גלישת הגלים שבמתחם נפתחה חינם לתושבי העוטף.
מתחם עבודה לרשות המפונים והמתנדבים - רשת SOK מזמינה את תושבי הדרום והצפון והמתנדבים לעבוד במתחם העבודה המשותף בת"א. SOK מזמינה ארגונים וקבוצות להשתמש במתחם המרכזי שלה - במגדל נצבא, ת"א (רחוב המסגר 39) - לטובת ארגון ומיון תרומות לצרכים שונים. מכירים חברה/חברים שצריכים משרד? שתפו או פנו לאסתאר בר, בטלפון 0507877770, או במייל: ba@sok.works
דירות חדשות וקיימות הופנו למפוני הצפון והדרום - גם קבוצת ברוש נרתמה ליוזמה שהחלו בה מספר חברות נדל"ן לטובת אכלוס דירות פנויות עבור תושבי הדרום, כולל ציוד ואבזור הדירות בכל הנדרש למגורים. מהחברה נמסר כי לא היו לחברה הרבה דירות פנויות, ונעשתה העבודה הנדרשת להכנה שלהן למגורים. במקביל גם דירה בבניין שאינו חדש הותאמה למגורי מפונים כמו גם דירות ריקות בבעלות פרטית שהחברה הצליחה לקשר בין הבעלים למפונים.
סיוע במידע על משכנתאות - חברת אלדר משכנתאות מזמינה את אזרחי מדינת ישראל ליצור קשר בכל שאלה דחופה, הנוגעת למשכנתא קיימת, חדשה, תשלומים והלוואות מגובות נכס. מהחברה נמסר כי הייעוץ הוא חינם ואישי. עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות, מסר: "חברת אלדר משכנתאות נרתמת למאמץ הלאומי לאור המלחמה הקשה שפקדה את מדינתנו. אנו מזמינים את אזרחי ישראל ליצור עמנו קשר בהקדם בכל סוגיה, בתקווה לימים שקטים ובטוחים הרבה יותר, ביחד ננצח". ליצירת קשר לייעוץ - עינב - 054-4669645 \ עופר - 053-3342321
ייעוץ משכנתא ראשוני חינם – המלחמה שפרצה ב- 7 באוקטובר מאיימת על הכנסותיהם של משקי בית רבים בין אם מדובר, באוכלוסיות שפונו מהישובים בהם הם גרים והם לא יכולים להמשיך ולהתפרנס, בעלי עסקים באזורי הלחימה, עובדים שיצאו לחל"ת או פוטרו בכל הארץ. בנק ישראל פרסם מתווה לסיוע לבעלי המשכנתאות בעקבות המלחמה, המאפשר הקפאת המשכנתא לאוכלוסיות השונות. גם הבנקים יצאו בהטבות משלהם. אולם הקפאת המשכנתא לא תמיד משתלמת בעיקר לאותן אוכלוסיות שיחויבו בתשלום ריבית על תקופת ההקפאה ( ריבית דה ריבית ) שמשמעותה ייקור בפועל של ההלוואה. על מנת לסייע למתלבטים, רשת דרכנו משכנתאות פתחה קו חם ללא עלות שבו מומחי הרשת יתנו ייעוץ מקצועי לבעלי משכנתאות לגבי ההתנהלות הנכונה במשכנתא שלהם במספר: 055-9370770
חבילות מזון וציוד - מתחילת מבצע "חרבות ברזל" פועל ארגון הקבלנים בנגב כדי לתרום ולהעביר מאות חבילות ציוד בסיסי לחיילים ולכוחות הביטחון הפועלים בגזרות השונות. עד כה מעל ל-1,000 חבילות מזון וציוד שנתרמו על ידי הארגון הועברו ליחידות שונות. במקביל פועל הארגון אל מול גורמי הביטחון להקצאת אתרי בנייה עבור תרגול ואימון היחידות השונות. כמו כן, פועל הארגון להעברת בטונדות וציוד נוסף עבור מתחם אימונים ייעודי של פיקוד העורף. בארגון הקבלנים מסרו כי למטרה הקדושה נרתמו כל הקבלנים יהודים וערבים כאחד. אלי אביסרור יו"ר הארגון מסר:" אני גאה בציבור הקבלנים בנגב על הערבות ההדדית וההירתמות המהירה שהם מפגינים מתחילת המלחמה. ליבנו עם משפחות הנרצחים ותפילותינו להחלמת הפצועים והשבת החטופים. נאחל לימים של שקט ובשורות טובות לכל בית ישראל. אם יש יחידות נוספות שזקוקות לציוד בסיסי, או חבילות מזון, צרו קשר איתנו ונעשה ככל שניתן על מנת לסייע". לפרטים ויצירת קשר: 08-6105157.
אחסנה ללא עלות למפונים - חברת אביה אחסנה, שבבעלותה מתחמי אחסנה ברחבי הארץ, נרתמת לטובת תושבי העוטף ותושבים נוספים שבתיהם נפגעו או שנאלצו להתפנות. החברה מציעה לתושבי העוטף אחסנה של עשרה ארגזים למשך שנה ללא עלות (כולל אספקת הארגזים). טלפון ליצירת קשר: 0737968016
תרומות של מיליונים לעמותות וארגונים - שתי קרנות הפילנתרופיה של עזריאלי, קרן עזריאלי ישראל וקרן עזריאלי קנדה, הודיעו על תרומות בסך של כ-40 מיליון שקל לטובת עמותות וארגונים המסייעים לחיילים ומשפחות בימים קשים ומורכבים אלה. מגורמים בקרנות נמסר כי לאחר בחינה מעמיקה ושיחות עם הארגונים הפועלים בשטח, החליטו הקרנות לרכז את הסיוע בשלושה תחומים עיקריים: תמיכה בחיילים הלוחמים בדרום, סיוע נפשי ופיסי מידי לנפגעים ולבני משפחותיהם ותרומה עבור ציוד חירום לבתי החולים. בין הארגונים להם יוענק הסיוע: בתי החולים סורוקה, ברזילי, שניידר, אסף הרופא והדסה; JDC , ארגון הג'וינט, נט"ל, ער"ן, לתת, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, האגודה למען החייל, זק"א, איחוד הצלה, מד"א ועוד. דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל מסרה: "בימים קשים ועצובים אלה, אנו עדים לעם ישראל במיטבו ובשעתו היפה, עם המון רצון לסיוע מיידי לאזרחים ולחיילים שבקווי העימות. האחדות והלכידות של העורף, לצד התמיכה בכוחות הלוחמים, קריטיים, ואנו נרתמים למענם בכל הכח". נעמי עזריאלי, מנכ"לית ויו"ר קרן עזריאלי קנדה מסרה: "אנו עומדים לצידה של מדינת ישראל בשעה קשה זו, מבכים את קורבנות פעולות הטרור, ומגייסים בשעת חירום זו את כל יכולותינו לסייע לעם ישראל. ליבנו איתכם".
מממנים מגורים חלופיים - אלון טירר, מנכ"ל קרן ההתחדשות העירונית אפרת טירר מגורים הקים עם פרוץ המלחמה את עמותת Israel emergency aid שגייסה כבר למעלה מ- 15 מיליון דולר עבור ציוד לחיילי צה"ל. העמותה פועלת לממן מגורים של 800 איש ממפוני העוטף וצפון הארץ בדירות במרכז הארץ שהוצעו עד כה לתיירים לטווח קצר, וכן חילקה לחיילים במגוון הגזרות ציוד מיגון ועוד. העמותה פועלת כעת גם כדי לסייע במישורים הרפואיים לאזרחים המפונים, והצליחה לגייס כבר 150 מתנדבים. מהעמותה נמסר כי כל הפעילות מתבצעת בתיאום עם הגורמים המדיניים והבטחוניים הרלוונטיים.
סיירת ממ"דים - התאחדות קבלני השיפוצים מפעילה קו חם לטיפול וסיוע בממ"דים. לדברי אנשי ההתאחדות, עד כה התקבלו למעלה מ-4,000 פניות לגבי תיקון חלונות ודלתות בממ"ד. מדובר בקו חם וסיירת שיפוצים ותיקונים לציבור הרחב בהתנדבות מלאה. בהתאחדות מעניקים קודם כל שירות טלפוני כדי לנסות לתת הדרכה ראשונית מרחוק למשפחות. לדברי ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אנחנו עושים את המיטב והמירב לטובת הציבור. יש המון פניות". לפניה לקו החם: 1-700-700-426
אירוח במלון - חברת שתית שבעליה הוא גם בעלי מלון ״קדם״, מארחת מיום ראשון כ-40 משפחות שפונו מהיישוב ישע ללא עלות. בנוסף רכשה החברה, שכפצים קרמיים ללוחמים בדרום, ותרמה אספקת ארוחות/ מטענים לניידים/ גזיות/ מים וציודים לדרום לצד מאות מעילים ומזרונים ליחידות לוחמות בצפון. לדברי שלום שטרית מבעלי חברת שתית: "אנחנו לא שואלים כרגע שאלות, המדינה במשבר גדול ואנחנו כאזרחים כל אחד כפי יכולתו צריך לעשות משהו אפילו הקטן ביותר. אני קורא לחברות שיש ביכולתם להתגייס למען האזרחים והחיילים ולתרום״.
6 צפייה בגלריה
תרומה לחיילים במבצע חרבות ברזל. חברת שתית.
תרומה לחיילים במבצע חרבות ברזל. חברת שתית.
תרומה לחיילים במבצע חרבות ברזל. חברת שתית.
(צילום: חברת שתית)
הסעות תרומות ומשלוחים - קבוצת אורון אחזקות והשקעות רכשה ציוד רב ומגוון ועובדי החברה עסקו בחלוקת ציוד למספר בסיסים צבאיים בדרום. כמו כן, החברה הקימה מוקד לניהול וביצוע הסעות לחיילים ואנשי מילואים לבסיסים באמצעות רכבי החברה וסיוע למשפחות שהתפנו מעוטף עזה וזקוקות לעזרה להגיע למקום בטוח או להעביר ציוד. רמי צרפתי מבעלי קבוצת רמי צרפתי יחד עם ראש מועצה אזורית נחל שורק שי רייכנר, הרב הראשי של יד בנימין יוסף אלנקווה פתחו דוכן לאיסוף תרומות לצד הכנת כריכים, אספקת שתייה וציוד כמו מטענים לטובת חיילים בדרך ללחימה.
6 צפייה בגלריה
עובדי קבוצת אורון מתנדבים במלחמת חרבות ברזל
עובדי קבוצת אורון מתנדבים במלחמת חרבות ברזל
עובדי קבוצת אורון מתנדבים במלחמת חרבות ברזל
(צילום: קבוצת אורון)
מערך סיוע שמאי - לשכת שמאי המקרקעין פתחה מערך סיוע בהתנדבות לתושבי הדרום שצריכים לדווח על נזקי רכוש. מי שמוביל את המערך הינם שמאי המקרקעין אבירן חן ואלדד לוי אשר מרכזים את מטה ההתנדבות מטעם הלשכה. כרגע יש למעלה מ-30 שמאי מקרקעין שמספקים מענה לעשרות פניות ביום. לפניות במייל: office@landvalue.org.il או בטלפון: 03-5225969.
חמ"ל התנדבותי - חברת סלע בינוי פתחה חמ״ל התנדבותי של עובדי החברה. במסגרת היוזמה אוספים בסלע בינוי בקשות, דרישות וצרכים של לוחמי צה״ל וגם של אזרחים הזקוקים לסיוע. מהחברה נמסר כי עד כה נתרמו ציוד בסיסי, ציוד טקטי, פריטי לבוש ואוכל לגדוד 79 ולחטיבת גולני. עוד נמסר כי: "החברה לקחה חלק משמעותי ברכישת אפודי מגן קרמיים ליחידות מילואים של דובדבן וכל העת עובדי ועובדות החברה עוסקים בהתנדבויות ומתן עזרה בכל דרך שניתן. חברת סלע בינוי שולחת חיזוקים וחיבוקים לחיילי צה״ל, לכל תושבי מדינת ישראל ומייחלים לימים טובים יותר".
ציוד רפואי ומוקד חילוץ והצלה - קבוצת שובל התגייסה לתרום באופן מיוחד ציוד רפואי ואפודי מגן לצוותי איחוד הצלה בדרום הארץ ובצפונה. הקבוצה הכשירה את אחד מאתרי הבנייה שלה שנמצא בביצוע לאחסון ציוד חילוץ והצלה. מדובר בפרויקט פינוי בינוי של 100 יחידות דיור עם חניון תת קרקעי. מהחברה נמסר כי: "האתר בפיקוד אורי רוזן, קצין משטרה בדימוס והעובדים המולדובנים באתר תודרכו והוכשרו לשמש צוות חילוץ והצלה לעזרה ראשונה". בנוסף מחלקת הקבוצה אלפי דגלים לכל הדיירים במתחמי הפינוי בינוי של החברה ולרוכשי הדירות להעלאת המורל הלאומי. לדברי ישי רוט, המשנה למנכל קבוצת שובל: "כל עובדי החברה שלא גויסו שוחררו למשימות התנדבות במסגרות שונות".
אורזים חבילות - כמו הרבה חברות, גם משרדי חברת הנדל"ן דר נופרים וחברות הבנות אלגו די ונופרים ישראל, סגורים בימים אלה. הבוקר התגייסו עובדי החברה וילדיהם, לאריזת חבילות לחיילים ולמשפחות מהדרום. עשרות עובדים הכינו כ-200 חבילות אישיות של מוצרי מזון והיגיינה: מוצרי טואלטיקה והיגיינה נשית לחיילות, מוצרי גילוח וגופיות וגרביים טרמיים לחיילים, ומוצרי תינוקות למשפחות שפונו מבתיהן. ילדי העובדים הכינו ברכות אישיות שצורפו לכל חבילה, וקישטו את המארזים.
6 צפייה בגלריה
אנשי חברת דר נופרים אורזים חבילות במלחמת חרבות ברזל.
אנשי חברת דר נופרים אורזים חבילות במלחמת חרבות ברזל.
אנשי חברת דר נופרים אורזים חבילות במלחמת חרבות ברזל.
(צילום: חברת דר נופרים)
התנדבות ומבצע התרמה - ישראל סותבי'ס נדל"ן Israel Sotheby’s Realty , בשיתוף עם קרן החירום הלאומית מבית JGive , התגייסה על מנת לגייס סיוע למען נפגעי המלחמה הקשה שפקדה אותנו וחיילי צה"ל. במסגרת שיתוף פעולה זה, החברה חושפת ומקדמת את מבצע ההתרמה בקרב לקוחות החברה בישראל ובחו"ל, בשיתוף פעולה מלא עם חברת The Fridman Group הפועלת בארצות הברית ונמצאת בבעלותם של איזידורה ותומר פרידמן, מבעלי הזיכיון להפעלת Sotheby’s International Realty בישראל. נכון לעכשיו גויסו מעל 7 מיליון שקלים. במקביל, הצטרפו סוכני החברה לפעילות התנדבותיות בשטח ותורמים מזמנם ומרצם למען נפגעי המלחמה וחיילי צה"ל – איסוף ושינוע מזון, בגדים, איתור בתים חלופיים עבור אלה שנותרו חסרי כל ועוד.
ציוד לחיילים - ‎חברת אלמוגים תרמה ליחידות המילואים של עוצבת קומנדו אפודים קרמיים, תרמילים, מטענים ניידים ואוכל חם. החברה מייחלת ומתפללת שכל כוחותינו יחזרו לשלום.
בית חם לחיילים - מרכז הבנייה הישראלי בשיתוף עמותת מאורות נתן פתחו בית חם לחיילים בעיר נתיבות על מנת לספק ארוחות חמות לחיילים בכל רחבי העוטף. מאז תחילת המלחמה, בישלו המתנדבים עשרות אלפי מנות אוכל חם ולמרות שצהל מספק מזון ודואג, כל אחד רוצה להרגיש את הבית הכי קרוב ואוכל חם תמיד עושה טוב על הלב. מדי יום מגיעים לבית החם מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ בין אם חרדים, חילונים, אנשי מכינה, ימנים או שמאלנים נשים וגברים. כולם עובדים יחד ובמלוא המרץ על מנת לספק ולשנע לכל רחבי העוטף שלוש ארוחות ביום כאשר כל ארוחה מגיעה לכ-1,500 חיילים. לתרומת מוצרי מזון ותיאומים- 0507208738 אילנית.
6 צפייה בגלריה
מרכז הבנייה הישראלי ועמותת מאורות מפעילות בית חם לחיילים בנתיבות
מרכז הבנייה הישראלי ועמותת מאורות מפעילות בית חם לחיילים בנתיבות
מרכז הבנייה הישראלי ועמותת מאורות מפעילות בית חם לחיילים בנתיבות
(צילום: מרכז הבנייה הישראלי)
תרומה, חבילות סיוע ושינוע - עובדי קרן הריט סלע נדל"ן תרמו מכיסם עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שבבקעה, בצפון ובירושלים מאות ארוחות חמות וחבילות של מוצרים הכרחיים כמו סט גרביים ותחתונים, חולצות, מוצרי הגיינה, עשרות גזיות, אוהלים ומאות מטענים ניידים שמפוזרים בבסיסי צה"ל. בנוסף, כל עובדי הקרן נרתמו לאריזת ואיסוף החבילות בנכסים בבעלות הקרן. מנהלי סלע עומדים בקשר רציף עם הצבא וכוחות הביטחון להעברת ופיזור החבילות בבסיסים ובמוצבים.
ציוד וכרטיסי טיסה חזרה ארצה - פרופימקס, הפעילה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, רכשה אפודים קרמיים עבור הלוחמים וכוחות הביטחון, מימנה עשרות כרטיסי טיסה לחיילי מילואים שנמצאים מחוץ לישראל והחליטו להצטרף למערכה ותרמה עשרות עמדות טעינה ניידות שיוצבו במוצבים ובבסיסי צה"ל.
אוכל לחיילים - אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה יחד עם סטודנטים הלומדים במכללה, נרתמו לסייע לחיילים בדרום ובצפון ולתושבי הדרום ושלחו עבורם כ-70 קרטונים מלאים באוכל, ביגוד חם, מטענים לניידים ועוד. קבוצת רם אדרת ומשפחות העובדים התנדבו לחלק כריכים ופירות לחיילים ולמילואימניקים. הם הגיעו למשרדי החברה לארוז ונסעו אחר כך יחד לחלק את המשלוחים.
דירות בראשון לציון - קבוצת רמי צרפתי מציעה למשפחות מעוטף עזה 3 דירות ריקות בפרויקט שבנתה בראשון לציון. הדירות ממוזגות. החברה תדאג לציוד בסיסי: מקרר, כיריים, מזרנים. לפרטים ניתן לפנות להראל 0509416354
משרדים לחברות מהדרום - קבוצת אבני דרך מסרה כי תשמח להעמיד לרשות חברות מהדרום 600 מ״ר שטח של משרדים ברח סוקולוב רמת השרון. מדובר בשטח פנוי ומהחברה נמסר כי : "נשמח להעמיד את השטח לרשות חברות מהדרום שצריכות לעבוד המרכז". לפרטים נוספים: חנה שוורץ ‭054-6136860
מלון ירושלמי למען מפוני הדרום - חברת ישראקפ גרנד פתחה את כל מלון 'AMALON' במרכז העיר ירושלים, לאירוח ללא עלות למען מפוני הדרום. מטבח המלון הוקצה גם הוא לייצור ארוחות חמות לטובת המפונים ולכוחות הבטחון. בנוסף, עובדי החברה מפנים ומכשירים את המרחבים המוגנים בפרויקטים של החברה, ובבניינים המצויים בהליך של התחדשות עירונית עם החברה. במקביל גייסו בעלי החברה תרומות ממקסיקו ומארה"ב לטובת רכישת ציוד חיוני לחיילי צה"ל.
חלל עבודה קהילתי בתל אביב - חברת הסטארט-אפ הישראלית Venn שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות במתחמי מגורים יחד עם תנועה ישראלית מציעות את חלל העבודה הקהילתי בשכונת שפירא בתל אביב לכל יוזמה או התארגנות לימי הלחימה. מהחברה נמסר כי במידה ויש יוזמה שמחפשת חלל גדול ניתן ליצור קשר בטלפון 054-9214791
דירות למפונים - קבוצת הורוביץ נדל״ן העמידה לרשות המפונים מהחזית הקשה מהעוטף דירות חדשות בעיר פתח תקווה בשכונת אם המושבות ודירות בעיר תל אביב. מהחברה נמסר כי לאור הביקושים הרבים לקורת גג למפונים, קבוצת הורוביץ תמשיך במאמץ להעמיד דירות נוספות לרשות המפונים. אנו מאחלים איחולי החלמה מהירה לפצועים ומשתתפים בצער משפחות הנרצחים. אנו מתפללים לימים שקטים ולבשורות טובות ומחזקים את גורמי הביטחון, הרפואה, צה״ל ותושבי הדרום.
פעילות פנאי - חברת צים אורבן מזמינה את משפחות ומפוני הדרום המתארחים באזור ים המלח, ואת תושבי האיזור, ליהנות מפעילויות חינמיות שיתקיימו בקניון ים המלח. סדנאות יצירה, הצגות, פעילויות ספורט, קרקס ועוד. ניתן להתעדכן בשעות והימים בעמוד הפייסבוק של הקניון.
פורסם לראשונה: 17:16, 10.10.23